نقش هوش مصنوعی در انتخابات 2020 ایالات متحده امریکا
نوشته شده توسط شریف زاده
زهرا شریف زاده عضو هیئت تحریریه مجله ایرانی روابط بین الملل
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ، این کشور با چالش های بی شماری روبرو است که به نظر می رسد هم کاندیداهای ریاست جمهوری را تقسیم کرده و هم آنها را در انتهای مخالف طیف قرار داده است. یکی از نقاط مشترکی که ظاهراً هر دو طرف به خوبی درک می کنند این است که جمع آوری داده ها برای اجرای مبارزات موفقیت آمیز برای پیروزی در کاخ سفید کاملاً مهم است.
شرکت ها مدت ها پیش به اهمیت داده های دقیق برای سرعت بخشیدن به سفر مشتری و ایجاد فرصت های فروش بیشتر پی بردند و سپس برنامه ها و ابزارها را در زیرساخت ها و روند فروش و بازاریابی خود ادغام کردند. مبارزات سیاسی قدرت داده ها را نیز درک می کنند و اهمیت رساندن پیام خود را در مقابل افراد مناسب با دو مسابقه اخیر ریاست جمهوری که از تبلیغات رسانه های اجتماعی و روش های شناسایی و هدف قرار دادن رای دهندگان استقبال می کنند ، درک می کنند.
با این حال ، هم مبارزات جو بایدن و هم رئیس جمهور دونالد ترامپ ، یک قدم جلوتر می روند ، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای مشارکت رای دهندگان در کارزارهای انتخاباتی ، جمع آوری اطلاعات و تحویل آنها به مخاطبان مناسب استفاده می کنند. هر داوطلب برنامه خود را به منظور جمع آوری پول و آگاهی راه اندازی کرده است اما از این فناوری به روشهای کمی متفاوت استفاده می کند.
برای جو بایدن ، کمپین وی برنامه "Team Joe" را راه اندازی کرده است. طبق برنامه مبارزات بایدن ، هدف اصلی این برنامه درمورد جامعه است و رای دهندگان می توانند تجربیات خود و پشتیبانی خود از کاندیدا را با شبکه خود به اشتراک بگذارند. این نوع سازماندهی رابطه ای از نفوذ و ارتباطات شخصی داوطلبان استفاده می کند که به افراد بالقوه همفکر امکان دسترسی به کمپین را می دهند.
بر اساس وب سایت برنامه Team Joe ، "برنامه Team Joe ابزاری برای سازماندهی است که به شما امکان می دهد برای حمایت از جو به دوستان خود پیامک دهید و از کمپین به روزرسانی کنید." " به شما اطلاع خواهند داد که امیدوارند با کدام یک از دوستان و اعضای خانواده شما صحبت کنند. سپس می توانید مستقیماً به آنها پیام دهید تا به روزرسانی های کمپین را به اشتراک بگذارید ، سوال بپرسید و از طرف کمپین نظراتشان را درباره مسابقه 2020 جمع آوری کنید. "
وقتی کسی برنامه را بارگیری می کند ، از او خواسته می شود لیست مخاطب خود را به اشتراک بگذارد و سپس این لیست با پرونده های رأی دهندگان حزب دموکرات ارجاع داده می شود. این برنامه می تواند افرادی را تعیین کند که اهداف اصلی برای دریافت پیام های شخصی از کاربر به نمایندگی از کمپین هستند بنابراین می تواند رابطه صمیمی تری با نامزد ایجاد کند.
از طرف خود ، برنامه مبارزات انتخاباتی پرزیدنت ترامپ عمدتاً معطوف به بیرون کشیدن پیام های سیاستی وی و جمع آوری هرچه بیشتر داده ها از بیشترین رای دهندگان بالقوه است. برنامه رسمی Trump 2020 ، که در آوریل راه اندازی شد ، طبق خدمات اندازه گیری Apptopia بیش از 780،000 بار بارگیری شده است.این برنامه دارای برگه های "اخبار" و "اجتماعی" است که شامل توییت ها و داستان های منتخب از سیاست های رئیس جمهور است. همچنین کاربران را وادار می کند تا از پخش آنلاین پخش شده کمپین پس از هر جلسه توجیهی، گروه ویژه ویروس کرونا کاخ سفید بازدید کنند.
با این حال ، هدف اصلی این برنامه جمع آوری داده ها ، داده ها و اطلاعات بیشتر است و سپس برنامه های هوش مصنوعی بصری این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کنند تا با پیام خود به همان تعداد طرفدار بالقوه برسند. کاربران باید شماره تلفن ، نام ، آدرس ایمیل و کد پستی خود را ارائه دهند. طبق گزارشات منتشر شده ، این کمپین تخمین می زند که شماره تلفن های 40 تا 50 میلیون رای دهنده را جمع آوری کند.
MIT Technology Review مجلهای است که به مؤسسه فناوری ماساچوست تعلق دارد ولی تحریریه آن مستقل از این دانشگاه عمل میکند. این مجله در سال ۱۸۹۹ شکل گرفت. این مجله در ۲۳ آوریل ۱۹۹۸ دستخوش تغییراتی شد و سپس دوباره در سپتامبر ۲۰۰۵ الگویی دیگر که مشابه الگوی قدیمیتر بود را از سر گرفت. این مجله اکنون به بررسی فناوریهای نوین و نحوه تجاریسازی آنها اختصاص دارد. مدیران ارشد، پژوهشگران، فعالان امور مالی و سیاستگذاران و نیز اعضای هیات علمی مؤسسه فناوری ماساچوست از جمله مخاطبان هدف این نشریه به شمار میروند. امایتی تکنالجی ریویو در سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت جایزه نشریه مستقل اوتنه ریدر به عنوان بهترین پوشش علمی/فناورانه شد
این مجله هر دو برنامه را ارزیابی کرد ، گفت: "جمع آوری داده ها شاید قدرتمندترین کاری است که برنامه Trump 2020 انجام می دهد. چرا که هنگام ثبت نام ، کاربران باید شماره تلفنی برای کد تأیید و همچنین نام کامل ، آدرس ایمیل و کد پستی خود را ارائه دهند. آنها همچنین بسیار تشویق می شوند که برنامه را با مخاطبین موجود خود به اشتراک بگذارند. این بخشی از یک استراتژی مبارزاتی برای دستیابی به 40 تا 50 میلیون شهروندی است که انتظار می رود به انتخاب مجدد ترامپ رای دهند. این کمپین می گوید که قصد دارد هر یک از شماره تلفن های همراه این رای دهندگان را جمع آوری کند. این استراتژی به این معناست که برنامه همچنین به درخواست های گسترده اجازه می دهد و درخواست دسترسی به داده های مکان ، هویت تلفن و کنترل عملکرد بلوتوث گوشی را دارد. "این مجله همچنین گفته است که برنامه مبارزات انتخاباتی ترامپ "ابزاری برای نظارت بر رای دهندگان" با "قدرت فوق العاده" است.